Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 22.07.2017, 21:44

Меню сайту
Реквізити

Полтавська обл.
Миргородський р-н
с.В.Сорочинці
вул.Миргородська,40
Телефони:
8(05355)31793(мед.пункт)
8(05355)31624(секретар)
email: sorint@ukr.net

Карта проїзду
Будьте з нами
Знайомтесь, про нас
Погода

Новини osvita.ua
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика

Навчально-виховний процес

                            Плекаємо «Живе ядро»

З досвіду роботи Великосорочинської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів

У складних і суперечливих процесах розвитку освіти все більш чітко визначається її основний напрямок – створення дійсно національної української школи. Кожен цивілізований народ завжди плекає свою національну систему освіти і виховання, спираючись на її самобутню сутність, оригінальні ознаки етнопедагогіки. На глибоке переконання педагогічного колективу школи-інтернату, українська національна школа має будуватися на таких підвалинах: національна культура і рідна мова, справжня, нефальшована історія України, родовід рідного народу, його традиції, звичаї і т.д. Крім того, нові соціально-політичні, економічні, ідеологічні та педагогічні реалії життя вимагають нових підходів до оцінки існуючих систем виховання, найбільш непересічною з яких  є педагогічна система виховання А.С.Макаренка.

            А.С.Макаренко ввів у педагогіку та поглибив такі поняття:

- шкільний колектив та органи самоуправління шкільного колективу;

- ядро шкільного колективу;

- центр управління колективу;

- внутрішньоколективні та міжколективні стосунки;

- індивідуальний підхід до вихованця;

- стиль, тон, традиції колективу.

            Педагогічний колектив школи творчо розвиває і використовує у своїй діяльності педагогічну спадщину А.С.Макаренка, В.О.Сухомлинського та новітні педагогічні технології. Тому педагогічною радою школи ще в далекому 1993 році була прийнята пропозиція її директора І.О.Фесенка про започаткування науково-методичного пошуку під загальною назвою «Структурна перебудова навчально-виховного процесу на основі впровадження передових педагогічних технологій, теоретичної та практичної спадщини А.С.Макаренка». Його основна ідея: «Виховати в людині живу душу, виплекати «живе ядро».

 

                          Зміст та мета науково-методичної роботи

На сучасному етапі роботи санаторної школи-інтернату дирекція надає належну увагу новим ефективним формам і методам організації навчально-виховної роботи, а саме:

  • зміни в навчальному плані – збільшення кількості навчальних годин з основних навчальних предметів державного компоненту за рахунок годин виховної роботи, які раніше відводилися на самопідготовку учнів до уроків;
  • виконання домашніх завдань на уроках-самопідготовках під керівництвом і контролем вчителя-предметника, що забезпечує необхідний рівень індивідуалізації, диференціації та засвоєння учнями програмового матеріалу. У розкладі занять передбачені також 20-хвилинні індивідуальні корекційні заняття для усунення прогалин у знаннях дітей. Додатково в режимі дня школи виділено 1-1,5 години для самостійної індивідуальної роботи з підготовки домашніх завдань;
  • забезпечені всі умови для максимально ефективного використання кабінетної системи;
  • школа працює за шестиденним робочим тижнем;
  • тривалість уроків у школі-інтернаті: у 1 класі – 35 хвилин, у 2-11класах – 40 хвилин. Перед початком кожного уроку проводиться 5-хвилинна зарядка. Тривалість перерв між уроками – 10 хвилин, велика перерва – 30 хвилин, після четвертого уроку – рухлива (танцювальна) перерва – 20 хвилин.

                              Організація виховної роботи з дітьми

В основі методичного пошуку – кардинальні зміни в організації виховної роботи з дітьми, а саме:

- запровадження різновікових виховних груп (загонів), далі – РВЗ;

- перенесення центру виховної роботи саме у ці первинні дитячі колективи – РВЗ, об’єднані в рамках дитячої громадської організації «Козацька держава»;

- створення взаємин, максимально наближених і характерних для великої дружньої сім’ї, в якій панують взаємоповага і підтримка, захищеність, співпереживання і взаємодопомога.

      Саме в різновікових виховних групах напрацьовуються незабутні уроки і традиції сімейного виховання, а діти, з певних причин (алкоголізм батьків, малозабезпеченість, важкі життєві обставини, відсутність одного з батьків) позбавлені  необхідної батьківської любові , мають змогу відчути тепло сімейного затишку.

      Створені на основі різновікових виховних груп органи учнівського самоврядування представлені виключно учнями старших класів, які залучаються до виховної роботи як помічники педагогів, практично вирішують усі питання шкільного життя, побуту, дозвілля учнів.

 

                                Основні завдання методичного пошуку:

  • науково обґрунтувати і відпрацювати форми, методи роботи вчителів та вихователів за рекомендованою методикою;
  • запровадити практичний досвід А.С.Макаренка в сучасній школі-інтернаті;
  • створити умови для максимальної  соціально-психологічної реабілітації та адаптації вихованців до реального життя в умовах ринкової економіки;
  • перенести центр навчально-виховної роботи у виховні групи, об’єднані у сім’ї у віковому діапазоні від 7 до 17 років;
  • комплектувати різновікові виховні групи на основі рекомендацій психолога, медиків, враховуючи родинні зв’язки, психологічну сумісність між собою;
  • відтворити у виховних групах характер спілкування та взаємин між дітьми та педагогами, притаманні великій дружній родині;
  • організувати навчально-виховну роботу серед дітей як школу майбутнього сім’янина, наповнивши її щоденною практикою позитивних відношень, спілкувань між дітьми, які вони не завжди отримують у своїх сім’ях;
  • розробити заходи, спрямовані на медичну і психологічну реабілітацію дитини;
  • вивчити причини девіантної поведінки дітей, пов’язані з проблемами сімейного виховання, та розробити заходи профілактики девіацій у дітей;
  • звернути належну увагу на роботу з психокорекції особистості щодо ідентифікації дитиною своєї статі, оскільки поняття «психологічна стать» у дітей погано засвоєне внаслідок недостатнього включення їх у сімейні відносини;
  •  відпрацювати методологію сімейної педагогіки, ефективного її застосування у навчально-виховній роботі;
  • створити в школі психологічну атмосферу родини як основи гармонійного розвитку особистості  

                                                                                                                           

                                         Мета методичного пошуку:

  • домогтися максимально можливого засвоєння учнями програмового матеріалу в умовах плинності шкільного контингенту;
  • створити освітню модель школи-інтернату – «Школа-родина»;
  • виховувати у дітей повагу до сім’ї як соціального інституту та його ролі у державотворенні;
  • вчити дітей вмінню правильно будувати родинні стосунки.

                     В основі пошуку – педагогічні ідеї А.С.Макаренка

Макаренківська творча спадщина – це результат роботи геніальної особистості, яка працювала в рамках авторитарної політичної системи заради порятунку бездоглядних дітей, формування в них громадянської свідомості. Педагогічний колектив санаторної школи-інтернату глибоко опрацював теоретичну та практичну спадщину А.С.Макаренка і вирішив узяти її за основу свого експерименту.

      Сама ідея експерименту в школі ґрунтувалась на реалізації концепції розвитку української національної школи, яка народжувалась у той час в освітянському суспільстві, й у своїй основі передбачає перебудову навчально-виховного процесу на основі національної, матеріальної та духовної культури українського народу, його справжній, а не фальшивій історії. Тому такою органічною складовою пошуково-методичної роботи для педагогічного колективу стала ідея створення у школі-інтернаті демократичної громадської дитячої організації «Козацька держава». Саме в ній можна було максимально повно змоделювати суспільно-економічні процеси, які відбуваються в українському суспільстві і в такий спосіб виховувати навички державотворення у дітей, почуття належності до рідного народу на основі кращих зразків національно-етнічної культури, традицій, звичаїв українського народу.

Козацька держава – орган дитячого самоуправління санаторної школи-інтернату

  Найоригінальнішим явищем світової і української педагогіки є козацько-лицарські традиції виховання. Вони відбивають духовне «ядро» нашої нації, її прагнення до волі, незалежності, демократизму. Не скористатись багатством цих традицій – значить відмовитися від свого родоводу,  а отже – виховати манкуртів, космополітів, відірваних від коріння свого родоводу, рідної землі.

      Так виникла ідея створення добровільного дитячого об’єднання «Козацька держава», яка була заснована з ініціативи і безпосереднього керівництва директора школи Фесенка І.О. 18 лютого 1993 року і зареєстрована у Великосорочинській сільській Раді у 2004 році.

      Як і належить державі, Козацька держава має Статут, свою Конституцію, Прапор, Гімн, Герб, «державні нагороди», органи самоуправління, які обираються на основі загального таємного голосування під час виборів до владних органів Козацької держави щороку у вересні місяці. Вибори проводяться на основі розробленого і затвердженого на Великій Козацькій Раді (увесь учнівський та педагогічний колективи) «Положення про вибори» і стовідсотково моделюють процедуру виборів, які проводяться в суспільстві.

      Виборча кампанія, висунення кандидатів, довірені особи, агітація, процедура таємного голосування за бюлетенями – про все це учні дізнаються не з газетних сторінок чи з екранів телевізора, а випробовують на власному досвіді. Це сприяє формуванню у дітей громадської самосвідомості, виробляє відповідальність за загальношкільні справи, за власний вибір, а в майбутньому за долю України.

      Під час виборів до керівних органів Козацької держави шляхом загального таємного голосування обирається кошовий отаман, генеральний писар, повний склад Конституційного Козацького суду, Голова суду Козацької честі, Голова банку Козацької держави. Курінні отамани (командири різновікових груп) обираються зборами вихованців кожної групи. Гетьманом Козацької держави обраний директор школи.

      Вони складають Малу Козацьку раду – постійно діючий орган самоврядування Козацької держави. Вищим органом Козацької держави є Велика Козацька Рада, на якій щотижня, а при потребі й частіше, вирішуються питання шкільного життя.

      Розроблені функціональні обов’язки відповідають принципам самоуправління за А.С.Макаренком і практично втягують у безперервний виховний процес у школі всіх учнів старших класів, педагогізують їх і, що саме головне, перетворюють у надійних і відповідальних помічників педагогів школи.

      Таким чином, у школі демократично, за максимальної участі дітей вирішуються питання навчання, виховання, побуту, позакласної та позашкільної роботи. 

                                       Козацьке товариство «Надія»      

Відповідно до Статуту Козацької держави у школі діє козацьке товариство «Надія». Це, свого роду, біржа праці. Розроблено Положення про безперервну економічну операцію «Бізнес-марафон»,  права та обов’язки членів товариства. Керівництво бізнес-марафоном здійснює служба зайнятості школи, вчителі, вихователі, замовники разових робіт (кухарі, прибиральниці, садівник). Керівними органами є: генеральний директор, економісти, працівники банку, інспектор біржі праці, бухгалтери по загонах. Економцентр приймає трудові книжки для нарахування заробітної плати.

      Козацька держава має свою валюту – «сорінт» (сорочинський інтернат), яку одержують учні за добросовісно виконану працю. Сорінт конвертується через шкільний магазин, кав’ярню, дискотеку.  Крім оплати за працю учні отримують оплату за хороше навчання. За відмінне навчання діти отримують стипендії: за семестр – 500 сорінтів, а за рік – 1000 сорінтів.

      Дана безперервна економічна операція дає учням уявлення про ринкові перетворення, що відбуваються в Україні, максимально активізує творчий потенціал учнів, організовує більш ефективну роботу органів дитячого самоврядування.                 

                              Результати науково-методичного пошуку

Практичний досвід роботи санаторної школи-інтернату свідчить, що напрацьована методика структурної перебудови навчально-виховного процесу має універсальний характер і може бути застосована не тільки у загальноосвітніх школах-інтернатах, а й в звичайних загальноосвітніх школах. України. Як вияв її ефективності – різкий спад випадків порушень дисципліни серед учнів, значне поліпшення вихованості, відповідальності, самодисципліни, помітне підвищення рівня якості знань.

      Досвід роботи санаторної школи-інтернату вивчений Харківським державним національним університетом ім. Г.С.Сковороди, Полтавським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти ім.. М.В.Остроградського, схвалений Департаментом освіти і науки Полтавської ОДА та рекомендований для впровадження в практику роботи шкіл області.

      Отже, ми маємо всі підстави вважати, що ідея, покладена в основу методично-пошукової роботи, себе виправдала.

      Педагогічний колектив, використовуючи педагогічний досвід багатьох закладів держави, творчий підхід до педагогічної спадщини А.С.Макаренка, власний досвід, зміг реалізувати:

  • ефективне вирішення проблеми педагогічної, медичної, соціальної реабілітації дітей;
  • значне піднесення якості навчально-виховної роботи з учнями;
  • наукове управління та керованість дитячим колективом шляхом максимального залучення до учнівського самоврядування в рамках шкільної дитячої організації Козацька держава;
  • практичне розв’язання проблеми внутрішнього та зовнішнього порядку в школі;
  • психологічну сумісність дітей, атмосферу емоційного комфорту у школі-«родині»;
  • практичне вирішення проблеми профілактики правопорушень, пропаганди здорового способу життя;
  • максимальну інтенсифікацію роботи вчителя на уроці, забезпечення усіх умов і можливостей для проведення індивідуальної, диференційованої роботи з кожним учнем;
  • максимальне використання методики паралельної дії А.С.Макаренка;
  • забезпечення пріоритету економічної освіти та економічного виховання, підготовці учнів до самостійного життя  через економічне товариство «Надія».

Головною метою і завданням, до яких прагне максимально наблизитися педагогічний колектив, є визначення місця, «творчого обличчя» школи в загальнодержавному розвитку освіти.

            Пошук педагогічного колективу Великосорочинської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІІ ступенів триває.

Заступник директора з навчально-виховної роботи Лисиця Наталія Олексіївна.

 

Сторінку створено 10.05.2015 р.

Форма входу

Пошук
Календар
Годинник
Наші іменинники
Вітання нашим друзям
залишайте тут
Клубничный торт.Маленькие картинки
Блоги
Блог 11-го класу

Блог 10-го класу

Блог 9-го класу

Блог 8-го класу
Гуртки

Інформація тут
Календар свят і подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Швидка психолого-
педагогічна допомога
Корисні кнопки


Архів записів

Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz